Autor: Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych / FPPE

ładowanie samochodu elektrycznego w tle flaga UE
ESG

Po 2035 roku nie kupisz nowego auta spalinowego, ale będziesz mógł jeździć starym

8 czerwca posłanki i posłowie głosowali stanowisko PE w sprawie nowych norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych. W głosowaniu plenarnym poparto propozycję, która zakłada, że do 2035 redukcja emisji CO2 z silników osiągnie 100%. Zerowa emisja oznacza, że po 2035 roku w Unii nie będzie można sprzedawać nowych samochodów spalinowych. To decyzja dobra dla ludzi, klimatu i gospodarki, oceniają eksperci FPPE.

CZYTAJ WIĘCEJ
ładowanie elektryka na tle wirtualnego miasta
ESG | Raporty

Raport FPPE: w miastach brakuje infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych

Infrastruktura ładowania w miastach jest kluczowa dla rozwoju elektromobilności. Dynamicznie rozwijający się rynek aut elektrycznych i postępująca elektryfikacja transportu sprawia, że miasta już dzisiaj powinny systemowo myśleć o rozwoju infrastruktury ładowania. Raport Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych „Prądem w smog. Jak rozwijać infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych” pokazuje, w jakim miejscu są polskie miasta i jakie mają problemy. To także przegląd najlepszych praktyk z wybranych miast europejskich napisany we współpracy z ekspertami z Norwegii, Holandii i Wielkiej Brytanii.

CZYTAJ WIĘCEJ
Rafał Bajczuk, analityk, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych i Transport&Environment
ESG | Komentarze ekspertów

Nowy pakiet klimatyczny UE sprawi, że samochody elektryczne będą dostępne dla wszystkich

Komisja zaprezentowała szczegóły pakietu klimatycznego Fit for 55, który przygotowuje EU do realizacji polityki klimatycznej. W historycznie dużym pakiecie legislacji składającym się z 10 dużych reform transport odgrywa centralną rolę, podkreśla Rafał Bajczuk, analityk, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych i Transport&Environment.

CZYTAJ WIĘCEJ
Ochrona środowiska
ESG

Zmiana ram polityki klimatycznej zagraża osiągnięciu celu na 2030 rok

Rządy europejskie omawiają dziś ( 26 listopada) plany klimatyczne UE na 2030 rok, by dojść do porozumienia przed Radą Europejską 10 grudnia. Tymczasem organizacje pozarządowe ostrzegają, że proponowane przez Komisję Europejską zmiany w instrumentach prawnych określających strukturę polityki klimatycznej Unii są ryzykowne. Ich wprowadzenie zagraża realizacji celów w zakresie redukcji emisji. Może też skutkować przeniesieniem obciążeń na uboższych obywateli, czytamy w informacji otrzymanej od Polskiego Klubu Ekologicznego Okręg Mazowiecki.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1